Bible Jesus Read 上帝的情书 (Chinese Edition)

Special Price $11.12 Regular Price $13.90
  • ISBN :9787510427831
  • Format :Paperback
  • Pricing Attribute :D2
  • Page Count :199
  • Publication Date :05/01/2012
  • Publisher :Shanghai Heavenly Stairways Bookstore Co Ltd
  • Author :Philip Yancey

Description :

This book is a wonderful and extraordinary reading journal of historical literature, which tells about the authors feelings towards classic works of ancient Hebrew. The author shares his feelings after reading with the readers by profound affection, penetrating observation and unique insight. And it also describes how he changed from escape reading to love reading.

内容简介  

《上帝的情书》不是辩道或护教作品,也不是对文本进行文学或考古批评的著作,而是自我探索的作品。当我们带着各类疑问进入旧约世界,许多问题都将变成我们的自我追问。在一次次的探索和追问中,我们不断理解旧约并认识自己,也不断惊叹于上帝的深情和智慧。

作者简介 

杨腓力(Philip Yancey),当代美国最重要的基督教思想家和作家之一,《今日基督教》杂志的主编。三十多年来,他凭借其纯熟的文字功底和过人的洞察能力,诚实深入地探讨信仰生活中的艰难和困惑。杨腓力曾12次获得美国ECPA年度图书金奖,他的作品被翻译成25种文字,流传到世界各国,影响了超过1500万读者的生命。已出版的有《无语问上帝》(新世界出版社 2009)、《神的杰作》(新世界出版社 2009)、《灵魂幸存者》(海南出版社 2010)、《神的形象》(新世界出版社 2009)、《恩典多奇异》(中国广播电视出版社 2010)等。杨腓力是Christianity Today杂志主编。

目录  

前言
01旧约值得费心读吗?
02约伯记:黑暗中望见
03申命记:甘苦交集的滋味
04诗篇:心灵点滴皆音符
05传道书:智慧的终结
06先知书:上帝的回复
07谜底揭晓前的回声